úterý 15. března 2016

10. - 12.3. 2016 // Českobudějovický víkend (Velbloud, Café Hostel)

10.3. 2016 // Xavier Baumaxa (Velbloud, České Budějovice)

Když jsem jako správný buránek přišel na gympl do velkoměsta, byl jsem hudební fanatik, který ale zároveň zatím neměl moc příležtostí vidět živý koncert. Velbloud tak byl v prvních študáckých letech jednou z mých nejčastějších zastávek a zažil jsem tu množství šílených akcí. Jednou jsem si tu dokonce i zahrál, ale to bylo ještě v době, kdy větší kulturní zážitek přinesl i chleba s máslem, takže to nebyl úplně největší večírek roku.


Pozvánky na hraní v tomto klubu mi začaly chodit až po přesunu do Olomouce a protože na pozici víkendového headlinera jsem se pořád nedostal, musel jsem nabídky na zpestření úterního večera odmítat. Párkrát to sice vyšlo, jednou jsem ale souhlasil s účastí na akci, na kterou jsem kvůli přehnané absenci ve škole nedorazil. Další plánovaná akce zase nevyšla kvůli hlavnímu vystupujícímu a potom přišla nabídka na předskakování Xavimu Baumaxů.

Tady vše bylo oukej až do dne před koncertem, kdy to začalo vypadat, že akce sice v pořádku proběhne, ale beze mne. Jistý jsem si tím sice nebyl ani při cestě z Olomouce do Budějovic, nakonec se ale vše uskutečnilo podle plánu.



Tedy. Neplánoval jsem být tolik nervózní, neplánoval jsem, že mistr nainstaluje na pódium reprák se stožárem, o který se budu celou dobu bát a tak. Taky s maestrem jsem si moc nepopovídal, protože byl pořád zaneprázdněn péčí o dětátko. Možná o to větší to ale byla sranda.

Nehrál jsem sice úplně špatně, nějaké ty dobré ohlasy jsem dostal a placky prodal, ale když se na pódiu objevil pan Baumaxa, zjistil jsem, že nějaké rezervy tam ještě jsou. Nazijazzíčkář chrlil hitíky s přestávkou asi dvě hodiny, párty v plném proudu a to písničkář po celou dobu seděl na barové židli. Asi přestanu běhat.


Ačkoliv strávil celý koncert na baru psaním reportů z jiných koncertů, zvládl FrCiFoto nacvakat alespoň tyto dva hezké obrázky. Schválně na jakém vystoupení bude psát report z toho našeho?

12.3. 2016 // Second Hand Rave vol.5 (Café Hostel, České Budějovice)
Když už jsi jednou v těch svých Budějovicích, tak ať to stojí za to, řekl jsem si a zahrál si na sobotním Second Hand Rave. V rámci této akce se prodávaly hadry právě ve Velbloudu, Široku a v Café Hostel, kde jsem měl tu čest být součástí doprovodného programu. Toho se zúčastnili i ostatní dva budějovičtí písničkáři a já, ač služebně nejmladší a hudebně nejhorší, stal jsem se headlinerem akustické stage.

To s sebou ale dvakrát moc pozitiv neneslo. I přes nepříliš příznivé počasí proběhlo vystoupení na zahrádce Hostelu, kde jsme nainstalovali přístřešek a plynové topení, jehož účinky ale nedosáhly až na pódium, při třetí písni tedy byla kytara pořádně rozladěná.



Marně jsem spoléhal na účast předchozích vystupujících jejich přátel a nebo lidí, kteří přislíbili svou účast. Naštěstí ale dorazil můj bratr se svým spolužákem Josefem, dalším hrdým obyvatelem Ledenic. Ti původně hráli ve městě s ostatními skauty hru, hitmakerovo vystoupení jim ale nejspíš znělo jako lepší plán. Po tisícerých prosbách se mi podařilo přemluvit také jiné návštěvníky (resp. -ice) Hostelu, dorazili také jeho zaměstnanci a nakonec to tak neutěšeně nevypadalo. Josef situaci ještě vylepšoval tím, že zapojoval do hry virtuální potlesk ze svého moudrého telefonu.

Playlist jsem sice trochu proškrtal, na druhou stranu jsem měl po dlouhé době tu čest s publikem, kde kvalita převýšila kvantitu. A na poměry odpoledne/večera to vlastně ani s tou kvantitou nebylo tak špatné. Mimochodem, právě v Café Hostel proběhl před léty můj první kontakt se světem showbusinessu, a tak se sem hodně rád vracím i když zrovna všechno nevyjde na sto procent.




A ještě jedno mimochodem. Jeden z mých předskokanů byl písničkář Láďa Latka, který nedávno vydal svůj debut Terapie láskou. Desku se mi z něj podařilo vymámit se slevou pod podmínkou, že jeho veledílo trochu zpromuju. Tak sem na nejnavštěvovanější Zápissník sdílím Cajdák, který na Terapii najdete:

Žádné komentáře:

Okomentovat