čtvrtek 16. dubna 2015

15.04. 2015 // Zašití písničkáři, restaurace Macelis (České Budějovice)

Podívat se ve středu do Českých Budějovic pro mne trochu zavání exotikou, protože většinou trávím tento den na opačném konci republiky. Exoticky vypadalo i příjemné letní počasí, které mne dostalo na Sokolský ostrov, kde jsem si chtěl v klidu natrénovat repertoár na večerní koncert Zašitých písničkářů.

Zde jsem potkal buskera Ondru, který se právě vrátil z Dánska. Tam mladí lidé obsadili univerzitu a ven je dostal až brutální zásah policie. Za oběť tam padla Ondrova kytara (zůstala v budově, kterou potom naopak obsadila policie) a nebo mobil (proměnil ho ve vrhací zbraň). Z Dánska (nebo to bylo Holandsko? už vlastně nevím) se vydal domů do Brna a v Budějovicích si dával dvoudenní přestávku.


Do Macelisu jsem se nakonec vydal právě s ním, protože dva písničkáři vystoupení odřekli a sháněla se za ně náhrada. Cesta na místo činu byla poměrně složitá, protože jsme se stihli jméno podniku minimálně čtyřikrát dozvědět a posléze zase zapomenout.

Koncert samotný byl v mnohém podobný mé pražské show  v rámci Zašitých písničkářů: vystupujících bylo více než diváků. Mezi nimi ale bylo i pár těch, kteří jevili dojem pozorného poslouchání, a tak jsem nakonec s úspěchem (na poměry akce rozhodně) představil také dvě premiéry: Babylon a Oni tu jsou.

Odměnou mi byla jedna vyplněná satanistická přihláška a tuna keců paní, která vypila mnohem více, než je zdrávo. Protože jsem také náruživý sportovec, následoval po koncertě a jedné budvarské dvanáctce běh nočními Budějovicemi s tunovým kufrem na kytaru v rukou. Koncepčně (a vlastně ani věkově) sice mezi Zašité písničkáře nepatřím, ale jsem rád, že si mne "oblíbili" a v červnu mne dotáhnou až do Práglu na Vyšehraní. Tam už třeba budou i nějací posluchači, nechám se překvapit.

Žádné komentáře:

Okomentovat